توليد يك ميليون تن محصولات زراعي در كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی

مديركل جهاد كشاورزي كردستان خبرداد:
توليد يك ميليون تن محصولات زراعي در كردستان

خبرگزاري کرد نیوز: مديركل جهاد كشاورزي كردستان از توليد يك ميليون و 718 هزار و 635 تن محصولات زراعي در اين استان خبرداد.

ابراهيم حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر حدود يك ميليون و 100 هزار هكتار زمين زراعي در كردستان وجود دارد.
وي ميزان توليد محصولات زراعي در استان را يك ميليون و 718هزار و 635 تن اعلام كرد و افزود: از مقدار مذكور 885 هزار و 784 تن گندم، 316 هزار و 557 تن علوفه و 301 هزار و 290 تن سيب‌زميني بوده است.
وي نگاه به كشت ديم در اين استان را به عنوان يك فرصت دانست و تصريح كرد: اگر تمام آب‌هاي استان براي مزارع استحصال شود، هنوز بيش از 600 هزار هكتار زمين ديم در استان باقي خواهد ماند لذا توجه به توسعه كشت ديم در اولويت برنامه‌هاي ما است.
مديركل جهاد كشاورزي كردستان با بيان اينكه كشت گندم به عنوان يكي از محصولات اصلي و عمده است‏، خاطرنشان كرد: متوسط گندم ديم در اين استان يك‌هزار و 391 كيلوگرم در هكتار ولي در كشور متوسط آن يك هزار و 85 كيلوگرم در هكتار است كه اين نشان از توجه مردم و همچنين استعداد استان در كشت ديم است.
حسن‌نژاد ميزان بارندگي ساليانه استان را 500 ميلي‌متر ذكر كرد و ادامه داد: با توجه به اقليم استان و ميزان بارندگي بايد در ارتباط با توسعه و ارتقاي راندمان كشت ديم تلاش بيشتري صورت گيرد.
وي اظهار داشت: در شرايط زراعت ديم، زمان كاشت به موقع و مديريت حاصلخيزي خاك اهميت بيشتري دارند و حفظ حاصلخيزي خاك مي‌تواند پايداري توليد را بهبود ببخشد.
وي به شناسايي رقم مناسب در ارتباط با كشت ديم در كردستان اشاره كرد و گفت: دانش فني و روش‌هاي كشت متناسب با نياز خاك و كشت مكانيزاسيون نيز در استان وجود دارد.
انتهاي پيام/ب30




:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: